Kritika ~ Gracen Miller: Pandora's box


Cím: Pandora's Box
Szerző: Gracen Miller
Sorozat: Road To Hell #1
Külföldi Kiadó: Decadent Publishing
Külföldi megjelenés: 2011, Augusztus 19 (Magánkiadás  ~ 2014)
Hol kezdődik az út a Pokolba?

Mi történne, ha a fiad egyik napról a másikra gyilkossá válna és a férjed munkába menet eltűnne? Meglapulnál rettegve vagy harcolnál az életedért? Madison Wescott a kevés esélye ellenére a harcot választja. Bizalmatlanul az Istennel szemben, akiben nem hisz, egy olyan világgal találja magát szemben, amiben eddig nem hitt és rá kell jönnie, hogy a saját lelkét is beárnyékolják a démoni kötelékek.

Jó szándékkal?

Madisonnak megvolt mindene… vagy legalábbis azt hitte. Egy férj, aki imádta és egy fiú, aki örömöt hozott az életébe. Aztán egy reggel a férje búcsúzóul megcsókolta, elindult munkába és eltűnt. Madison élete fenekestül felfordult, egyre kétségbeesettebb és elkeseredettebb lett, miután számos probálkozás ellenére sem tudott senki segíteni a vérszomjas fián. Csupán egy férfi mer szembeszállni azokkal a természetfeletti erőkkel, amelyek megpróbálják manipulálni őket.

Vagy démoni tervektől vezényelve?

Phoenix Birmingham szarkazmussal és szexuális vonzerővel kevert forgószélként tör be Madison életébe.
A nép és Madison összetört szívének hőse, de csak kevesen ismerik azokat az áldozatokat, amelyeket meghozott, illetve az áldozatokat, amelyek még csak most jönnek. Madison felismeri, hogy az eddig életét sokoldalú paranormális lények befolyásolták, elhatározza, hogy legyőzi az apokaliptikus sorsot, amit megírtak neki. De vajon Phoenix segítségével képes lesz megtagadni a végzetét? Vagy a démoni tervek győzedelmeskednek és hatalmas árat fizetnek érte a saját lelkükkel?

Egy álmos Alabamai kisvárosban a harc az emberiség szabadságáért elkezdődött…

értékeljünk:
Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz.


FIGYELEM: Felnőtt könyv 18+

Mielőtt elkezdenéd olvasni a könyvet, erősen ajánlom, hogy olvasd el „Madison's Life Lessons.”-t. Ez egy előzmény sztori, amit Gracen a blogján kezdett publikálni, de mára már ki is adták. Ahogy ő mondja „Minden történetnek van kezdete…” 

Ezek a Life Lessonök bemutatják, mi történt Madisonnal Pandora's Boxban lévő kalandjai előtt és milyen döntések vezették őt odáig. Ugyanolyan FANTASZTIKUSAN jók, mint maga a könyv, eldobod tőlük az agyad, ezt megígérhetem! 

Szerintem már mindannyian kitaláltátok, hogy imádtam a Life Lessonöket. HM.. Nem… az „Imádtam” nem a megfelelő szó rá, mert elkezdtem olvasni az elsőt és meg sem álltam, amíg be nem fejeztem a tizenharmadikat (az volt akkoriban az utolsó.) Ez reggel 7-kor volt, amikor elolvastam és írtam hozzászólást mindegyikhez. Hétről hétre vártam, hogy elolvashassam végre a legújabbat, mint egy éhező ember, aki egy kenyérmorzsa után áhítozik… Látjátok? Nem imádom… Megszállottja vagyok Madison kalandjának!!!

Itt az ideje, hogy beszéljek a NAGY DURRANÁSRÓL…A KÖNYVRŐL! 


Oh, a Pokolba… ez egy kemény kihívás lesz, mert olyan kritikát szeretnék írni, ami nem tartalmaz cselekmény leírást és bármiféle spoilert, de ugyanakkor torkom szakadtából akarok sikoltozni azokról a jelenetekről és mondatokról, amiktől leesett az állam. 
Szóval… Ha IMÁDOD az „Odaát” (Supernatural) című TV-sorozatot, akkor a könyvet is IMÁDNI FOGOD! 

Na, ne értsetek félre, nem azt mondom, hogy ez a sorozat másolata, csak, hogy voltak olyan részek, amikor akaratlanul is ez a sorozat jutott eszembe és hát ember… Elképesztő részek voltak!!!

A könyv elején megtudjuk, hogy AmosMadison fia, egyik nap még normális kis kölyök volt ám a másik nap már állatokat ölt és megtámadta a saját anyját és nem beszélt többet. Madison elcipelte őt orvosokhoz, egy paphoz, kipróbált minden féle gyógynövényeket, stb… egyik sem segített. Már a sokadik médiummal beszélt, aki megígérte neki, hogy küld segítséget hozzá és itt jön a képbe Phoenix Birmingham, egy démon vadász… 

Nix és a családja épp akkor érkezett Madison házához, amikor Amos megpróbálta őt megölni. Madison mindent elmagyarázott, amit tudott nekik, de nem hitte, hogy bárhogy is segíthetnének neki és fiának. És persze a démonokban sem hitt, amíg… Első kézből tapasztalhattak egy démontámadást és ekkor láthatjuk milyen félelmetes, hatalmas erőkkel rendelkezik Amos (Abban az esetben, ha még nem pisiltük volna össze magunkat eddig a kis krapektól). A démon megemlítette Micah (Madison férje) nevét és, hogy hamarosan visszatér a családjához. (Személy szerint, én öröm táncot lejtettem, amikor olvastam. Nem nagy titok, hogy IMÁDTAM őt a Lessonökben…)

Egy éjjelen, egy új démon jön látogatóba, de nem csak egy egyszerű mezei démonról van szó, nem mondom el az igazi kilétét, de azt elárulhatom, hogy még jobban felforgatja Madison eddig sem egyszerű életét…A démon érte és Amosért jön és addig nem áll le, amíg meg nem szerzi, amit akar… (Csaknem lehetetlen őt megállítani…) Megtudjuk miért vált Amos gyilkos, nem beszélő terminátorrá egyik napról a másikra, az is kiderül, hogy Madison sem csupán egy egyszerű ember, köszönet az anyuci vérvonalának (ahh.. az a rib@nc!!) Amikor a Lessonöket olvastam, nagyon sokat gondoltam, hogy mi is Madison pontosan, de Gracennek meg van az a képessége, hogy kételyeket gerjeszt magadban, ahogy olvasod tovább és tovább és a végén kiderül, hogy mégis csak jól kalkuláltál és igazat volt, de még mindig meglepődsz a dolgokon, mintha azelőtt sosem gondoltál volna rájuk… GONOSZ nőszemély… gonosz, de ugyanakkor FANTASZTIKUS!! 

A könyv közepén Madison felveszi a harcot és Amos segítségével démonokra kezd vadászni és megpróbálja kideríteni, hogy állíthatná meg legnagyobb ellenségüket… Az idő gyorsan repül, vannak részek, amikor 1 évet is ugrunk, ez ijesztő lehet első hallásra, de nem kell félni, merthogy ez igen is pöpec dolog, több lehetőséget ad arra, hogy lássuk hogyan változnak a karakterek és minden fejezet új harcot vagy új, izgalmas híreket hoz nekünk. Azt is láthatjuk, hogy Amos hogy változik át az ijesztő Darabokra-téplek-téged-mami „Chucky”-ból egy erős, és anyját védelmező kisfiúvá. A könyvben vannak POV (Point of view – nézőpont) változások is, amiket én személy szerint imádok… Lehetőséget kapunk arra, hogy lássuk, mi történik a Pokolban, mi jár a kemény, szexi, démon vadász Nix fejében (Na mégis mit gondoltok? Csajok és démonok és szex és Mads és Mads és Ma…ok ok, értitek.) Mads – Mads, Madison beceneve, amit Nix adott neki (DE ÉDES!!!) – és Nix szinte ellenállhatatlan vágyat éreznek egymás iránt és vannak…öhm.. részek, amikor…hm… mondhatom, hogy csókolóznak?? NEM!! NEM mondhatok többet!! Talán csinálnak mást is, talán nem… Ezt NEKTEK kell kitalálni, azzal, hogy elolvassátok a könyvet *gonosz vigyor*

A könyv vége felé járva egy HATALMAS titokra derül fény a szexi Démon vadászunkkal, Nix-el kapcsolatban. Ő sem csak egy egyszerű démon vadász (teljesen váratlan fordulat) és a Királynak tervei vannak vele is… Milyen királynak? Mi a terve? Mi Ő? Jogosak a kérdések, de már tudjátok a választ… OLVASD EL A KÖNYVET!!

A Könyv végén Nix alkut köt az ördöggel… És Mads megpróbálja ezt az alkut felbontani és arra készül, hogy berúgja a Pokol kapuját, besétáljon és megszerezze, amit akar, akkor is, ha ez a saját, ne adj' Isten más életébe is kerül…

DÉMONOK…AKCIÓ…SZENVEDÉLY…ÉRZELMEK…ROMÁNC

Pfúúú… ez nehéz volt…. Na most beszéljünk a karakterekről:

Madison: Az apja egy prédikátor (és egy igazi seggfej…) az anyja egy utolsó riba@nc. Az apja mindig azt hangoztatta, hogy egy démon lakozik Madisonban… szóval nem csoda, hogy amikor találkozik Micah-val 14 évesen, Madison hozzá fordul és összebarátkozik vele és évek múlva hozzá megy feleségül. És nem sokkal azután meg is bánja… Erős akaratú és érzelmileg is erős nő. Nem adja fel a fiát, akkor sem, amikor az megpróbálja őt megölni. És ez annyiraaaaa imádnivaló!!! Imádom a karakterét és imádom, hogy egy ijedt kisgyerekből, amilyen a Lessonök elején volt olyanná növekedett, amilyen…

Amos: Madison fia. Amikor elkezdtem olvasni a könyvet és láttam mit csinál, fel akartam pofozni (tudom…szégyen… de nem vagyok anyuka és nézzünk szembe a tényekkel… megérdemelte volna…) és azután elfutottam volna előle és mondtam volna Nixnek „intézd el, légyszi!!” DE amikor először kezdett el aggódni az anyjáért, annyira örültem, hogy ez az alma éppenséggel elég messze esett a fájától, ebben az esetben… és most már Imádom őt is. És Imádom a megszólalásait, néha igazán vicces, máskor meg tele vannak szeretettel…

Phoenix 'Nix': Mit is mondhatnék róla? SZEXI, kemény, makacs, szarkasztikus, humoros és egy IGAZI nőcsábász…és érzelmes…bezony, ki gondolta volna??? Nem adja fel és hagyja Madisont és Amost segítség nélkül, marad és megvédi őket, akkor is, amikor mindenki más olyan messze futna, amennyire lehetséges. (Édes, nem igaz??) Kész feláldozni magát, azért hogy megmentse a nőt és fiát… és talán meg is teszi…

Micah: Ooooooooooh gyerekek… Én annyira IMÁDTAM őt a Lessonökben… És még mindig, akkor is, ha nem (igazán) szerethető a könyvben… Emlékeztek, amikor arról beszéltem, hogyan tud Gracen rávenni arra, hogy kételkedjünk a megérzéseinkben és elhiggyük, hogy mesze vagyunk az igazságtól??? Így van… ugyanaz történt itt is… Kitaláltam ki ő valójában (nem az egészet, ugyan) amikor a lessonöket olvastam, de volt idő, amikor igazán kételkedtem benne…

ÖSSZESSÉGÉBEN: Akkor kezdtem el olvasni a PB-t, amikor a postás bácsi meghozta a legújabb könyvet a kedvenc sorozatomból (Cat és Bones #6 – Jeaniene Frost), melyre hónapokig, talán évig vártam, és még csak ki sem nyitottam a PB miatt, és amikor le akartam…akartam??? Nem… muszáj voltam letenni, nem tudtam 1 óránál tovább megállni, hogy fel ne vegyem és olvassam tovább… Nincs e-olvasóm, szóval a számítógépen olvasom az e-bookokat és szívás volt, amikor el kellett mennem egy hosszú útra és nem vihettem magammal Madisont és a pajtásait. Készüljetek fel egy sztorira, ami beszippant és nem ereszt, amíg a végére nem értek… talán még akkor sem, hiszen 2 hónnappal az után, hogy olvastam még mindig erről beszélek…Szóval azt hiszem, ez elmagyarázza, milyenek az érzéseim eme könyv irányába. Oh és igen, nyílván azon gondolkoztok, hogy miért Pandora's Box (Pandora szelencéje) címet kapta… magam is gondolkoztam rajta…SOKAT! Szép fordulat volt! De most elmondom nektek…Rá fogtok jönni, amint elolvassátok a könyvet, és nagyon ajánlom, hogy tegyétek meg!!! Említettem már, hogy mennyire ESZMÉLETLENÜL JÓ ez a könyv???


Share on Google Plus

About DhesiX

Húszas éveiben járó mohó könyvmoly, film és sorozat függő, emellett pedig rettentő rossz, de annál lelkesebb hobbi gamer.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése