Teszt - Destiny


Nem tudtam mire számítsak, amikor nekiálltam a játéknak. Sőt megjelenés előtt két nappal az sem volt biztos, hogy egyáltalán megveszem. Egy biztos: szeretem az RPG elemekkel rendelkező játékokat, ha van benne online co-op lehetőség akkor pedig még jobban.

Először hadd meséljem el a játék vásárlási történetemet is: eredeti terv az volt, hogy következő hónapban rendelek egy PS4 csomagot a Destiny-vel. Hogy miért? Gondoltam valami olyan játékkal kéne konzolt venni, ami nem single player, mert azokat többnyire 8-10 óra alatt végig lehet vinni és kész. Na hát ebből az lett, hogy DhesiX lebeszélt róla, mert hát túl drága ez a csomag más plusz hardverrel szerelt csomagokhoz képest (2 kontroller + kamera). Meg közben jött egy olyan lehetőség, hogy ha megveszi valaki előző generációs konzolra (XBOX360 vagy PS3) a játékot, akkor Január 15-ig ingyen kiválthatja a következő generációs gépekre (XBOX ONE és PS4) is ráadásul úgy, hogy bármikor játszhat vele a régebbi gépen is.

Miért jó ez? A fejlesztők konzol szerinti csoportokra bontották a játékosokat: tehát az xbox360-ról játszók csak az xbox360-al redelkező játékosokat látják, ugyanígy az Xbox ONE-nal, PS3-al és PS4-el is. Ha legalább 2 gépen megvan a játékunk és ismerőseinknek csak ilyen vagy olyan gépe van nem esünk pánikba, hiszen tudunk velük játszani (feltéve, ha egyik gépünk típusa megegyezik az övéikkel). És persze az sem hátrány, hogy PS3-ra és XBOX360 ra jóval olcsóbb a játék.

Ez MMO vagy mi a szösz?

NEM ÉS NEM ÉS NEM!!! Aki ezt gondolja az pontosan akkorát fog csalódni, mint az a sok ember, akik YouTube hozzászólásokban meg más közösségi médián ócsárolják a játékot. A játékot minden tekintetbe a Diablo III-hoz kell hasonlítani. Gyakorlatilag ugyan az a játék csak FPS szemszögből.

Gondoljunk bele: van egy ugyan nem nyílt világ, de viszonylag nagy pályákra osztott univerzum. Ahol mi is a cél? Fejlődni és jobbnál jobb felszerelést gyűjteni. A történet része a játéknak mindig a háttérben marad. Nem azért, mert rossz - mondjuk nem is kimagasló -, csak szokásos jó vs rossz maszlag univerzális méretekben. Annyira azért éppen csak érdekes, hogy meg akarjuk tudni mi is lesz a vége.

Oké most jön az a kérdés:  "ha nagy a világ és ez egy online játék miért nem olyan mint egy MMO?" Igen, persze belépve egy pályára online élményt is kapunk, hisz lesznek ott más játékosok sőt néha indulnak eventek, amiben mindenki részt vehet, csak a mérete nem mindegy. Egy MMO-ban ezek akár több száz fős események lehetnek. Én a Destinyben 6-8 embernél többet egy helyen nem láttam még. Tehát valamivel nyíltabb mint a Diablo, ahol csak akkor látunk más élő embert ha vele együtt indítunk játékot. Más a megközelítés is, amit figyelembe kell venni: itt nincs 100 körüli szint, amit meg kéne lépni. Általában ezeknek az elérése egy MMO-ban több hónap is lehet. Itt a maximum szint lv. 20, amit egy olyan közel 18-20 óra alatt el lehet érni, ha valaki nagyon erőlteti.

A hangsúly itt megint, csakúgy mint a Diablo 3-ban a felszerelésen van. Azzal fogunk nagyon sok időt tölteni, hogy a lehető legjobb fegyverünk, ruhánk és járművünk legyen, amit csak el lehet képzelni. Ez viszont akár több száz vagy ezer óra játékot igényel. Főleg, hogy minden tárgy random tulajdonságokkal esik, tehát kieshet kétszer ugyan az a pisztoly, ami kinézetre ugyanaz, de látjuk ha jobban megnézzük, hogy mégis más a két item. Lehet az egyik nagyobbat sebez míg a másik gyorsabban lő vagy épp több töltény fér bele. Ezen kívül vannak minőségi különbségek is. Szintén ismerős lehet a Diablo III-ból a színekkel való megkülönböztetés. Fehér szín jelöli a common tárgyakat, zöld az uncommon, kék a rare, lila a legendary, arany az exotic. És még mindig nincs vége: a felszereléseket még fejleszthetjük is. Mondjuk, hogy kapunk egy ritka fegyvert. Ahogyan azt egyre többet használjuk elérhetővé válnak különféle fejlesztések a fegyveren, amire pénzt vagy alkatrészt áldozva megváltoztathatjuk a tárgyunk tulajdonságait, pl.: nagyobb sebzés, több töltényt tarthatunk magunknál, messzebbre dobjuk a gránátot, nagyobb a robbanás hatótávolsága, és így tovább.

Ebből láthatjuk, hogy azért ez is egy igen összetett rendszer és elég sokat kell játszani, hogy mindenki megtalálja azt a bizonyos tárgyat, amivel pont tökéletes lesz a karaktere.

Kasztok



Van belőle egyből három is: Titan, Hunter, Warlock. Nincs közöttük olyan hatalmas különbség (mindegyik használhat minden fegyvert), mindegyikkel nagyon élvezetes a játék, de azért van az a pár képesség, ami megkülönbözteti őket a játékstílusban. Szép RPG eleme ez a játéknak és remek képességeket kaptak a kasztok, amiket variálni is lehet sőt még alkasztot is kapunk - ha jól emlékszem 15-ös szintél -, amivel tovább színesíthetjük virtuális egyéniségünket.

Grafika

Erről nem tudok teljes mértékben nyilatkozni, hisz egyelőre a régebbi generációs konzolon tudok csak játszani, de azon is teljesen meg vagyok elégedve a látvánnyal. Nagyon eltalálták a sci-fi hangulatot. Videókat láttam újabb rendszereken és hát a nagyobb felbontás, élesebb textúrák és jobb effektek azért igencsak feljavítják a játékélményt.


Tartalom

Mit tehetünk ebben a remekül megtervezett világban? Számos lehetőség közül választhatunk, pl.:

NEVER ENDING STORY

Van egy történeti szál, amit egyedül vagy 3 fős csapatokban végigjátszhatunk a barátainkkal.

A DUNGEON

Van a Strike küldetés, amit legjobban talán egy MMO kifejezéssel tudnék leírni: Dungeon. Szintén 3 fős társasággal mehetünk, illetve muszáj. Abban az esetben, ha nincs még két pajtásunk, semmi para, készségesen keres nekünk a játék, mert ezek nehéz kihívásokkal vannak megspékelve és több boss harcot is tartalmazhatnak. Nagyobb szinteken igencsak jó tárgyakat kaphatunk az erőfeszítéseinkért.

EXPLORE

Van még a Patrol mode: itt szabadon felfedezhetjük az univerzum egy választott részét. Benézhetünk minden barlangba és bokorba hátha vár ránk egy kincsesláda. Itt lehetőségünk van másokkal összeverődve harcolni, mivel történnek véletlenszerű események, amiben részt vehetnek az arra portyázó felfedezők.

PVP

Ha már FPS, akkor nem maradhat ki az egymás elpusztítása sem. Erre számos játékmód áll rendelkezésünkre, valamint pvp jutalmakat is gyűjthetünk, ha kitartóak vagyunk.

RAIDELJ RAIDEN

Valamint van egy Raid mód, amiről egyelőre nem tudunk sokat ugyanis nincs még bent a játékban. Ez egy 6 személyes dungeon szerű élmény lesz, de sokkal hosszabb és nehezebb, viszont még jobb jutalmakért. Annyit tudunk még, hogy csak barátokkal, előre összeállt csapattal lehet majd őket elindítani, mert túl nehéz ahhoz, hogy 6 random embert összesorsoljon a gép.

Ami hiányzik

Mivel csapat játékról van szó, így ha chat nem is, de egy VOIP szolgáltatás nem ártott volna, persze mute funkcióval, arra az esetre, ha Agresszív Ivan, az oroszt kapom partitársnak ne kapjak agyhúgykövet.

A másik dolog, hogy értem a filozófiát a mögött, hogy azért vannak a játékosok különszedve platform szerint, hogy ne jöjjön Rinya Béla panaszkodni arról, hogy csak azért kapott ki PVP-ben, mert neki csak ps3-a van, ellenfelének meg ps4 így a szemétnek kétszer annyi pixelből áll a célkeresztje. Megértem, tényleg. Csak így nehéz az együtt játszás. Lehetett volna az hogy PVP-ben külön van szedve PVE-ben pedig együtt játszik mindenki és kész. Majd talán egyszer lesz ilyen is.

Nem feltétlen hiányzik, de Trade funkció sincs benne, legalábbis különböző accountok közt. Mindenkinek szépen vért kell izzadnia az itemekért. Ellenben, a saját accountunk alá tartozó karakterek közt tudunk cserélgetni.

Összegzés

Nem értem még teljesen a játék végére, valamint a végjáték tartalmakat sem láttam még, de így is a jelenlegi értékelésem igen kimagasló lesz. Nem tökéletes játék, de aki szereti az ilyet és a Diablo kezd unalmassá válni tegyen egy próbát.

8.8/10




Share on Google Plus

About SouL

Lassan 30 éves geek programozó és játék őrült.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése